pondelok 11. mája 2015

Recenzia: Les kostí

Oficiálna anotácia hovorí:

Hlavná hrdinka Mary žije v postapokalyptickej kolónii, ktorú obklopuje v tesnom zovretí Les kostí plný znesvätených zombií. Obyvateľov pred nimi chráni iba plot z pevného pletiva. Ľudia pomaly zabúdajú na minulosť, podaktorí už ani neveria, že kedysi existovala rozvinutá civilizácia, iní zasa žijú v presvedčení, že za Lesom kostí, v ktorom na nich číha nebezpečenstvo, už nič nie je. Iba nepatrná hŕstka si zachovala vieru v existenciu života za Lesom. Mary hľadá odpovede na nepohodlné otázky: Prečo sa Znesvätení vrátili? Je kolónia naozaj jediným miestom na Zemi, v ktorom dnes existuje život? Dá sa prejsť Lesom kostí a nestať sa Znesvätenou? A ešte čosi – Mary verí v lásku.

Autor - Carrie Ryan
Oficiálny názov - Forest of Hands and Teeth
Počet strán/ kapitoly - 300/ 36 (XXXVI)

Hodnotenie:
Obálka: 5/5
Dej: 3,5/5
Nuda: 3/5
Napätie: 4,5/5
Láska, romantika: 3/5
Strach, zúfalstvo, neistota: 6/5!

Prečítajte ak:  -máte radi dobré dystópie
                       -nevadia vám nerozumné myšlienky hlavnej hrdinky

Nečítajte ak:     -vás deptá pochmúrna atmosféra, zúfalstvo a beznádej
                          -nemáte radi smutné, fakt smutné príbehy

Sim hovorí:

Život v knihe Les kostí nie je vôbec ľahký. Viete si predstaviť, že by ste žili v kolónii, ktorú zo všade ohraničujú vysoké ploty, za ktorými "žijú" hroziví Znesvätení ? Počúvať ustavičné búchanie na plot a báť sa, kedy začujete sirénu, ktorá oznámi, že plot je prevalený a všetci "zombíci" sa valia do kolónie?

Mary, hlavnej hrdinke, sa jedného dňa zrúti celý svet. Jej matka sa dostala príliš blízko k plotu, pretože si myslela, že vidí svojho dávno strateného manžela a nechala sa pohrýzť jedným Znesväteným. Mary z toho všetkého viní seba a aby toho nebolo málo, musí sa pridať do Sesterstva, ktoré v kolónii vládne, pretože ju Harry neprišiel požiadať o ruku. Jej vlastný brat sa jej otočil tiež chrbtom a nesnaží sa Mary nijako pomôcť. Mary si však aj tak ide za svojím. Verí, že les niekde končí a že oceán a budovy, ktoré siahajú až k nebu sú skutočné. Jediný, kto tomu tiež verí je Travis, Harryho brat, s ktorým si tiež majú akosi veľmi blízko...

Správanie hlavnej hrdinky mi občas liezlo na nervy. Jej nekonečná túžba nájsť oceán a opustiť kolóniu aj keby čo bolo... Má môj obdiv, že si stále išla za svojím a nenechala sa nijako odradiť, no fakt som ju za jej nezmyselné myšlienky mala niekedy chuť prefackať.

Po tejto knihe som túžila dlhú dobu, pretože nič so "Zombíkmi" som ešte nečítala a na túto knihu som počula len samé chváli. Má krásnu obálku a o červených stránkach ani nehovorím! Asi môžem povedať, že je to vzhľadom najkrajšia kniha,  ktorú mám vo svojej knihovničke :) Keď som ju čítala, z deja som mala fakt zmiešané pocity. Prvá polovica ma dosť nudila, nevedela som si zvyknúť na postavy a niekedy som ich správanie a konanie fakt vôbec nechápala a chytala sa za hlavu. Na druhej strane, dej sa odohráva vo svete plnom Znesvätených, strachu a zúfalstva, takže im nič nemôžem vyčítať. Kniha bola fakt plná nepríjemných prekvapení a koniec bol... no, CELÉ ZLE! Pútavý dej, ľúbostné zápletky, dobré opisy. Nezvyčajný koniec a ešte veľa nespomenutého, to všetko v tejto knihe, ktorú aj napriek svojim zmiešaným pocitom odporúčam prečítať.
55%