piatok 17. júla 2015

Recenzia: Hobit

Oficiálna anotácia hovorí:

Hobit Bilbo Bublík má pohodlný život, nie je ctižiadostivý a len zriedka cestuje ďalej ako na druhý koniec Vreckán. Raz sa však pred jeho dverami objaví čarodejník Gandalf s trinástimi trpaslíkmi a zoberú ho na cestu „tam a zase späť“. Chcú získať poklad veľkolepého Smauga, veľkého a veľmi nebezpečného draka...

Autor - J. R. R. Tolkien
Oficiálny názov – The Hobbit or There and Back Again
Počet strán - 231

Hodnotenie:
Obálka: 5/5
Dej/obsah: 5/5
Nuda: 0/5
Napätie: 4/5
Láska, romantika: 0/5

„Čitatelia sa delia na tých, ktorí už čítali Hobita a Pána prsteňov, a na tých, čo ich ešte len prečítajú.“ - Sunday Times

Sim hovorí:

Dlho som rozmýšľala, či urobiť na toto dielo recenziu, keďže jeho kvalita je dobre známa. A nie neoprávnene, to vám teda poviem J Napokon som sa teda rozhodla, že sa predsa len podelím o svoje myšlienky a názory, na čarovné dielo z pera  Johna Ronalda Reuela Tolkiena.

Fantasy dielo Hobit netreba nijako veľmi predstavovať, že? Je tam vonku ešte niekto, kto nevie, kto Bilbo Bublík je a aké dobrodružstvá sa mu podarilo zažiť? A to aj napriek tomu, že je hobit a hobiti predsa žiadne dobrodružstvá nevyhľadávajú, veď kto by stál o možnosť prísť o raňajky! Ak to ešte niekto nevie, nikdy nie je neskoro na to, aby to zmenil. Veď aj ja som sa na túto knihu dlho chystala. :)

Bilbo Bublík je hobit, ktorý žije pokojným životom vo svojej útulnej hobitej nore, kde komôrka vždy prekypuje jedlom a dym z fajky stúpa oblokom vysoko k oblohe. Žiadne dobrodružstvo nemal už dávno na mysli. No to sa však jedného dňa zmenilo. Keď privítal u seba doma trinástich trpaslíkov s dlhými bradami a čarodeja Gandalfa, vedel, že sa chystá niečo veľké. Ani sa nenazdal, ozvalo sa v ňom jeho odvážnejšie ja a už sedel na chrbte jedného z poníkov na ceste za dobrodružstvom v ktorom mal zohrať veľkú úlohu ako lupič. Bilbova cesta s odhodlanými trpaslíkmi a čarodejom Gandalfom je plná rôznych nástrah, nebezpečenstiev a neznámych ciest. Počas putovania za dávnym pokladom stráženým drakom Smaugom sa stretnú s elfami, zlými škratmi, trolmi či nádhernými orlami.

Celý dej je viac-menej rozprávkový. Ľahkosť s akou je príbeh podaný je veľkou časťou úspechu, ktorý zožal. Príbeh však zaujme nie len mladšie generácie, aj keď je Hobiť dielo pre mládež. Opisy sú veľmi reálne a niekedy máte pocit, že aj vy ste priamym účastníkom napínavého dobrodružstva.  Na letné čítanie som si snáď lepšiu knihu vybrať nemohla, bola príjemným spoločníkom horúcich dní a perfektná oddychovka. Na konci som bola trošku sklamaná, že už je koniec a dobrodružstvo sa rýchlo končí. Bola by som ochotná stráviť ešte trochu času s touto podarenou partičkou trpaslíkov, hobita a aj s ostatnými priateľskými bytosťami tejto magicky krásnej knihy.

Hobit bol po prvý krát vydaný v roku 1937 a doteraz je veľkým hitom, čo samo o sebe hovorí veľa. Je úvodom do trilógie Pán prsteňov, ešte úspešnejšieho diela z pera tohto autora. Tolkien je majstrom v získavaní si ľudských sŕdc J Som veľmi rada, že som si najprv prečítala Hobita a teraz sa môžem vrhnúť na Pána prsteňov. 

100%

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára